STS South Island Tour

Hee hallo!! Ik heb heel veel te vertellen! Gisteren ben weer naar school gegaan, ik heb net twee weken vakantie gehad. En in de vakantie ben op een trip gegaan.Ik woon op het noordeiland en dit was de kans om het zuideiland te zien. Samen met 40 internationale studenten, twee ouders, een tour-managers en een buschauffeur hebben we heel veel dingen gezien. We begonnen in Chrishchurch, waar vorig jaar een grote aardbeving was. We hebben de stad bekeken en alle schade gezien die de aardbeving heeft aangericht; wegen die opnieuw aangelegd worden, oude huizen en kerken die helemaal afgebroken worden. Daarna zijn we omhoog via de oostkust gereden, kwamen we uit op het noordelijkste puntje en zijn via de westkust weer naar beneden gereden. Toen via Queenstown doorgestoken terug naar Chrischurch.  We verbleven in motels en vakantieparken. HET WAS GEWELDIG, we hebben zooooo veel dingen gezien en gedaan! We hebben een paar gezamelijke activiteiten gedaan en verder had je de keus om zelf nog meer te doen. Samen hebben we gekayakt in het noorden, door 'Abal Tasman National Park'. Het was heel relaxed en de meeste energy gebruikten we om elkaar nat te maken! We zijn samen naar de film gegaan, maar het was heel cool. Want ipv bioscoopstoelen waren er banken waarop je languit kon liggen! Verder hebben we een jetboat ride gedaan, we zijn naar hotpools gegaan en we hebben Luge (wat ik ook in Rotorua gedaan heb, van een heuvel afracen in wagentjes) gereden in Queenstown. Van de optional activities heb ik een helikopter vlucht gedaan. En we deden zelfs een landing op de berg, midden in de sneeuw! In Queenstown besloot ik om vroeg (heeeel vroeg) op te staan en meedoen met raften, dat echt cool! Meerdere keren bijna omgegaan, maar we hebben het gehaalt. Best een extreme sport, we werden goed wakker geschud;) En als laatste heb ik een paraflight gedaan met twee vriendinnetjes. We zweven achter een speedboot in de lucht. Dat was lachen, we schreeuwden de longe uit ons lijf, gewoon voor de lol en niemand kon ons horen, een cool gevoel! Het was een prachtige vlucht met een omgeving van het meer, Queenstown en de bergen! Queenstown was 'pretty sweet', maar het allerbest was de Milford Sound! Aan de westkust zijn forden (sounds). In de Milford Sound zijn we op een boot gegaan en uitgevaren. Het was niet een heel groot schip, voor zo'n 60 pasagiers en we hebben een kijkje genomen in 'the captains hut'. We sliepen daar en de volgende ochtend gingen we kayakken! Hellaas was het te koud en te gevaarlijk om te zwemmen, maar het was zeker het hoogtepunt van de trip, ik kan me niks mooiers voorstellen dan de Milford Sound!! Deze week weer voor het eerst naar school, nog maar 3 weken en dan beginnen de examens. In de weken dat de examens zijn heb ik ook plannen, allemaal leuke tripjes!! Ik hoop dat in ons kikkerlandjes alles goed gaat! Wordt het al kouder? Heel veel groetjes, knuffels, kussen en liefs! Xxx

Reacties

Reacties

lies

jeeej wat een fantastische ervaring!!! leuk om te lezen! bofkontje :)

lies

en ik heb milford sound opgezocht....wauw.... heb je in dát meer gekajakt?

Margriet

OMG hoe ga je hier ooit weer wennen! Wat doe jij leuke dingen. En nee, het wordt niet echt kouder maar een regen....! xxx

JG

Ja jemug wat is milford sound mooi! Je lijdt mij zo een beetje af Maren ;) ik moet leren want mijn eerste tentamens komen er aan!!!! Maar tof dat je dit allemaal doet! en waarom doe jij geen examens? XXX

Ome ries

Vet Cool allemaal Maren. Je maakt spannende sportieve momenten mee... leuk om te lezen... en benieuwd naar de foto's maar volgens mij moet je het vooral zelf ervaren. Leef je uit en kom heelhuids terug. Sukses met je examens. Nederland is druilerig, en er gebeurt van alles en eigenlijk ook helemaal niet zo bijzonder als een overweldigende natuur in Nieuw Zeeland

papa

hee lief meissie, wat heb je het daar top, echt heel leuk.

nu "regent t" hier en t wordt maar kouder, maar als ik aan jou denk....

Ypie

Hoi Maren, ik krijg nu de kriebels weer om ook nog een keer meer van het Zuideiland te zien. Ben daar één dag geweest en ik vond het magisch.

Hier hebben we ook iets speciaals, we hebben Sahara zand over ons heen gekregen en volgens mij doet dat gekke dingen met mensen..
Succes met je examens en ik kijk uit naar je nieuw avontuur.

Racheli

wow Maren, ik kan me niet voorstellen hoeveel avonturen en ervaringen door je heen gaan... blij for jou!!!
groetjes van Avital! X O

Rita en Kees

Ha meske, Geniet ervan!Liefs uit Tilburg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!